INTERSPORT AKTIV - Zima 2021/22

86 SNEG. BLATO. TEK? ODLIČNO! Morda ste to že doživeli, ali pa je ravno to zimo priložnost, da se prepustimo čarovniji trenutka, ko se prepustimo naravnemu okolju in uporabimo naše telo, da se izrazi na lasten način, ki je zapisan v naših genih. Če si želimo doživeti nova, sveža, romantična srečanja s samim seboj, si privoščimo prav to. Gre za zmenek s sabo. Tek nam pozimi, tako kot v drugih letnih časih, prinaša pomembne in težko nadomestljive obremenitve, zaradi katerih naše telo postane boljša različica sebe. Pa vendar to ni edini razlog, da tečemo tudi skozi zimo. Da se torej s prvim snegom tekaška sezona ne zaključi, ampak da se nadaljuje na svoj vremenu primeren edinstven način. Je že res, da bomo domov morda prišli blatni, premočeni in premraženi, a toliko bolj notranje očiščeni, z večjo jasnostjo misli in toplino hvaležnosti. Tek v težjih vremenskih razmerah je tek z dodano vrednostjo. Kako se obuti za zimski tek, je verjetno prvo vprašanje, ki se nam postavi. Na srečo imamo pri tem veliko izbiro kakovostne, različnim pogojem prilagojene tekaške obutve. V osnovi pa je zimski tekaški obutvi skupno to, da je vrhnji del opremljen z vodoodbojno membrano, običajno iz materiala GORE-TEX. Običajno je guma podplata primerno mehka in oprijemljiva tudi pri nižjih temperaturah. Za tek po blatnem ali zasneženem terenu pa je dobro izbrati podplat, ki ima čim bolj izrazite in redkejše čepke, da se copat bolje oprime težje oprijemljive podlage. Ravno obratno kot za tek po asfaltu in drugih urejenih terenih, ko je bolje, da je podplat gosto nazobčan. Kljub kakovostni in pametno izbrani zimski tekaški obutvi in oblačilom pa je naš zimski tek koristno prilagoditi trenutnim razmeram. Dihanje mrzlega zraka na vso moč nam lahko poškoduje pljuča. Zato tecimo počasneje in pri tem vsaj delno vdihujmo tudi skozi nos. Pogost zdrs stopala ob zaključku odriva pri hitrem teku nam lahko poškoduje ahilovo tetivo. Zato se takrat izogibajmo hitrim kratkim tekom. Nestabilna blatna ali zasnežena podlaga nas bo bolj utrudila, a prav zato tudi bolj utrdila. Zato ne glejmo na tempo, ampak na to, da prav zaradi manj stabilnega terena ohranjamo stabilnejše telo. Tečeš po gozdni poti, na odseku, kjer so pred časom spravljali les, se je nabralo veliko blata. Poskusiš se mu izogniti, a ti ne uspe. Stopiš v blato in noga se do gležnjev potopi vanj. V prvem trenutku se razjeziš, a v naslednjem začutiš hvaležnost, da imaš to srečo, to zdravje, moč volje in še kaj, da si zmoreš in upaš umazati tekaške copate. Sneg škripa pod tvojimi nogami. Tišina sveže zapadlega snega, spokojnost trenutka v gozdu, ki traja in se ne pusti motiti. Ritem korakov in dihov se prepletata, ponavljata, obnavljata in izginjata. Mrzlo ti je od zunaj, a ti je hkrati toplo od znotraj. Uživaš v svojem telesu. Počutiš se lahkotno, umirjeno in odločno. Urban Praprotnik, prof. šp. vzgoje, tekaški trener Intersport

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMxMzMz